ياسر مزن گوش

درخت نخل خرما در كميته امداد امام خميني  بمپورسال 1371

تمام سپاسم ارزاني كسي كه بهم نيازي نداشت ولي فراموشم نكرد..........


 

 

ياسر مزن گوش

شيرزالان بمپوري

کویر در کنار اقیانوس! این قصه همیشگی زندگی من است. یادم می آید اولین قصه‌ای که مادرم برایم گفت در مورد مردی بود که به کویر رفت و هیچگاه بازنگشت. چشمان مادرم مثل کویر خشک و بی‌روح بود من آن روزها معنی چشمه آب در این کویر بی‌روح را نمی‌فهمیدم؟!تلاش بي وقفه زنان بمپوري در زمينه گسترش و ترويج فرهنگ ديرينه خود....دستاني پينه بسته ...چشماني منتظر به راه مانده .....زنده باد شيرزالان بمپوري

ياسر مزن گوش

فرا رسيدن عيد باستاني آريايي ها را به مردم شريف بمپور تبريك عرض ميكنم


......ياسر مزن گوش

اخبار دهمير

ياسر مزن گوش ...نگاهي به طنز در بلوچستان

برخی از موضوعات در فرهنگ جوامع مختلف مفاهیم متفاوت دارند و نگرش افراد آن جامعه ممکن است متناسب با پیشینه فرهنگی آن مقوله و اهمیت آن در حال حاضر و نیز عدم همخوانی با آداب و رسوم آن جامعه با مفهوم اصلی آن تضاد داشته باشد.موضوع ومقوله طنز یکی از مباحث مهم در جوامع دمکراتیک و آزاد اندیش است اما به قول علی اکبر کسمایی هدف طنز خنداندن نیست بلکه طرح انتقاد سازنده و متین همراه با کنایه که در تغییر وضع نامطلوب موجود موثر است و به قول دانیل دوفو رمان نویس قرن هیجدهم انگلیسی هدف طنز اصلاح است و اما دربلوچستان موضوع طنزبسیار متفاوت تر از سایرجوامع است یکی از دلایل اصلی این تفاوت بار معنایی و مفهومی طنز در فرهنگ و ادبیات بلوچ است کلمه طنز در ادبیات بلوچ اکثرا همراه با کلمه شِگان(طعنه) بکار می رود و طنزوشِگان را اگردر ضرب المثل ها و اشعار بلوچی جستجو کنیم به مفهوم طعنه زدن بکار رفته است و درتاریخ قوم بلوچ از نظر کاربرد مفهومی و بار منفی معنایی آنچنان شدید است که امکان گذشت از قتل و خون پس از مدت زمان مشخص و با دخالت و نفوذ معتمدین و ریش سفیدان طوایف طی مراسمی خاص وجود دارد اما امکان گذشت از طنزشِگان خیلی کم است و به همین دلیل پذیرفتن طنزحتی در جامعه فعلی بلوچستان به نیت اصلاح به عنوان انتقاد سازنده همراه با کنایه بسیار مشکل است و افراد بلافاصله در مقابل طنزنویس جبهه گیری می کنند وگاهی مواقع به تهدید می انجامد در ایام قدیم دربلوچستان اگر به فردی طنزوشِگان می زدند چنانچه این فرد هیگونه توانایی پاسخگویی و مقابله هم نداشت آنچنان وی را آزار می داد که وطن را رها و جلای وطن می کرد این در حالی است که در فرهنگ بلوچ وطن از مادر عزیزترو قبله توصیف می شود(وطن مات مکهین) و از گُل و معشوق محبوب تر(پُلین وطن) است و بلوچ چوب خشک وطن را به همه دنیا نمی بخشد اما درمقابل طنزوشِگان ضرب المثل وای وطن هشکین دار کاربرد ندارد. با این پیشینه پرداختن به مقوله طنز دربلوچستان حتی طنز به معنی و مفهوم اصلی آن و به نیت اصلاح جامعه کار بسیار بسیار دشواری بوده و به سختی در جامعه بلوچستان پذیرفته می شود به همین علت کمتر به آن پرداخته شده است هرچند در این میان بودند کسانی که دل به دریا زدند و با شکستن این سد پیشگام اصلاح جامعه بلوچستان از طریق طرح موضوعات مهم به صورت طنز شده اند ومورد تهدید نیز قرار گرفته اند اما به راه اصلاحی خود ادامه داده اند از جمله اساتیدی همچون زنده یاد میر احمد دهانی شاعرو نویسنده نامی بلوچستان و عابد آسکانی نویسنده وشاعرمطرح معاصردر ارائه شعرطنزوبیگ محمد بیگ در ارائه طنز داستانی و نیز ياسر مزن گوش در ارائه طنز سیاسی و اجتماعی را می توان نام برد البته شاید افراد دیگری هم باشند که به مقوله طنز می پردازند اما نگارنده اطلاعی نداشته باشد.در این میان جوادصادقی با راه اندازی وبلاگ حق گو بلوچ درمدت کوتاهی توانست مخاطبین زیادی را به خود جلب نماید زیرا قلم و جسارت نوشتن طنز اجتماعی و سیاسی را دارد و اطلاعات وی از مسایل و مشکلات در سطح روستاها،شهرها و شهرستان های بلوچستان به موقع و به روز است هرچند گاهی مواقع بر اساس اطلاعات غلط و نسنجیده طنز موضوعاتی را ارائه می دهد که حتی پرداختن به صورت جدی آنها در جامعه فعلی بلوچستان حساسیت برانگیز است زیرا اکثریت عوام جامعه شاید بر اساس پیشینه سنتی و باورهای قومی و مذهبی فارغ از درست یا نادرست بودن آن موضوعات را مقدس می پندارند و نقد آنها را بر نمی تابند و نه تنها سازنده تلقی نمی کنند بلکه نوعی تخریب می دانند همین امر باعث شده که نویسنده گان و منتقدین به ویژه طنز نویسان درخصوص این موضوعات خودشان در جامعه به ناحق تخریب شوند و حتی مورد تهدید قرار گیرند.

ادامه نوشته

ياسر مزن گوش

 

دوران دانشجويي ياسر مزن گوش......دانشگاه ملي باهنر كرمان......اردو دانشجويي قشم.....زنده باد دانشجويان بمپور

ياسر مزن گوش

 

اينم 206 الوك درزاده رهبر حزب سوسيال دموكرات هاي3 كريستالي بمپور........

ياسر مزن گوش

تفاوت دختران ۱۳۸۱ با دختران ۱۳۹۱ / کاریکاتور

  زنده باد سعيد آباد بمپور........

ياسر مزن گوش

و اما خبری عجیب مربوط به خودپرداز بانک صادرات بمپور

خبرها حاکی از آن است که عملیاتِ دریافت شارژ در خودپرداز بانک کشاورزی ناقص صورت میگیرد.

یعنی زمان دریافت شارژ؛ سمت راستِ رسیدِ تراکنشِ انجام شده که مربوط به

نوع حساب ؛ مبلغ پرداختی ؛ شماره سریال و شماره ی رمز شارژ است چاپ میگردد و

 قابل رؤیت هست؛ اما در قسمت چپِ رسید که اعدادِ مشخصات فوق درج میگردد یعنی

شماره ی رمز شارژ چاپ نمی شود و وجه شارژ از حساب کسر می شود. 

                      چندین نفر در سطح شهر با این مشکل مواجه شده اند

ياسر مزن گوش

گواهینامه پایه 1 کاربردی تر است یا 10 هزار تومان(انتخاب با راننده بنز است)

زمان قدیم میگفتند علم بهتر است یا ثروت
زنده باد ياسر مزن گوش

امرروز مدرن شدیم می گوییم گواهینامه پایه 1 بهتر است یا 10 هزار تومان ناقابل ؟

من میگویم 10 هزار توام هم ارزش بیشتری دارد هم اگر گذرتان به ...افتاد (خروجی سه راهی نیکشهر به چابهار) یک کانکس دیدید و ماشین های مدل بالا مگان و اگه رفیق شیث رضایی و رفقای رفیق شیث رضایی را (جریان فوتبال که یادتان هست دل و قلوه دادن این آقا و اون آقا  البته از پهلو اندکی مایل به پشت)دیدید و راننده ماشین سنگین بودید.اول زنگی بزنید به شیث.که فلانی تو که سوراخ دعا را به هفتاد میلیون نشان دادی لطفی بکن و بگو که اینجا سر گردنه ايرانشهر وبمپور کار شما را با همنام رفیقت بکنیم  یا که نه جور دیگر عمل کنیم.یکی از دوستان که تا حالا دل پر دردی از سر گردنه داشته و به شیث زنگ زده ،او گفته که افاقه مرض گواهینامه دار و بیمه دار و کارت دار و پدر و مادر دار و پارتی دار ،همه و همه 10 هزار تومان ناقابل است که به  خدای سر گردنه نصرت بیک  و یا به داروغه هایش بدهی آنهم لای کارت ماشین بگذاری و وانمود کنی که همین طوری لای کارت مانده .(یادت باشه این لای کارت با او لای شیث فرق میکنه .چون اون رو 70 میلیون خبر داره و این رو 200 هزار نفر جمعیت شهرستان ...شهر).اما تعجب فرمانداری برره اینه که ما برره ایها هم خبر داریم اما گویا فرمانداری سه راهی بمپور-...شهر خبر ندارد.و شاید اونها هم با توجه به تحقیقات میدانی و پژوهش عملی و با استفاده از فناوری نانو  و DNAمتوجه شدند که پول بهتر از گواهینامه است.

اگر گواهینامه داشتی یا نداشتی اما کارت سبزه لای کارت زرده ماشین نباشه سه روزت رفته .باید بری پارکینگ /جریمه پرداخت کنی /و روز چهارم هم برای ترخیص خارج از وقت ادری تشریف ببری سر گردنه .

خیلی جالبه .حالا که اینطوریه یه لایحه بدن به مجلس که گواهینامه را پولی بکنن مثل کارت پایان خدمت که پولی بود. مردم پول بدند .کی به کیه.شورای نگهبان با من(اونها هم بنده خدا می فهمند و علم شرع خوندند می دونند که زندگی خرج دارد.)فعلا به شکل آزمایشی و به قول مدیران فو آپشن امروزی به شکل پایلوت در سر گردنه نیک...ر  اجرا میشه.

اما اتمام حجت فرمانداری برره بعنوان یک فرمانداری ویژه با فرمانداری ...شهر.اگر این لای کشف شده بین کارت ماشین و دست راننده که وسطش یک کاغذ سبز رنگه، سیمان گرفته نشود،(می فهمی که)روی شما و ملاهای تریبون دار و مارک دار را با گچ چنان سفید می کنیم که نیاز به رنگ نداشته باشید.حالا خود دانی.

ياسر مزن گوش

دعای روز شنبه

...با ارزوی سلامتی دوباره برای ياسر مزن گوش  و حق گویان عزیز خدایا شفاعت عاجل عطا بفرما

بار خدایا ما را از دست زمین خواران مدرن امروزی نجات بده و اگر نجات نمی دهی تراکتورانشان را پنجر کن که نتوانند کوهها را  صاف کنند( نعره تکبیر )

بار خدایا لطفی بکن به فرمانداری اله آباد مزن گوشان که از درد بی فرمانداری نجات یابدیا در خواب مالکی و مکرانی بیا که بسه نقشه کشیدن برای همدیگر .هیچکدامکتان را فرماندار نمی کنم.(نعره تکبیر )

بار خدا گفتیم بینایمان کن  کورمان کردی ناسرپدی شورا ی شهر  بس نبود که لرزاده ای را کردی شهردار 

بار خدایا تو میدانی که گنهکارم  روسیاهم اگر عد ه ایی در این ماه برکت  از حرف من دربان اخم میکنند اما شاید باشند کسانکانی که میخندند و با خبر می شوند  و شاد می گردند و اگر خواستی مزدی بدهی با افتخار شفاعت کن مزن گوش را .(نعره تکبیر )

بار خدایا به شوراهای ما عقل (شهر و روستا )به مسئولان ما سلامتی (پاک از لوث مرفین و مشتقات آن)به بعضی از مسئولان ما مدرک (نه از دانشگاه شیپ دینی ) و به بمپور  دات سوادی عطا کن تا مشکلات کمتر شوند.

بار خدایا کاری کن گشت انتظا...را دو روز در پکتیا و قندهار اوغانستان رها کن تا به همان شکلی که گشت از برادران افغانی اینحا پذیرایی میکند آنها حداقل 2 روز از گشت در اوغانستان پذیرایی کنند تا از شرمندگی آنها در ایند.فکر میکنم سفارش شیث و نصرتی خوبه که اوغانا در این کار زار فوق داکترا دارند.ببین اگه نگفتند دعوتی دعوت پتانان.(نعره تکبیر)

بار خدایا چند شب است خواب کهریزک را میبینم یا مرا بکش یا فرار بده یا مرتضو... را خلاص کن .

بار خدایا خوابی را که گفتم یک وقت سر بمپور دات تعبیر ش نکن که طاقت ندارد(خداصبر بدهد شمارا )

ياسر مزن گوش از چكر آباد09378812015

ياسر مزن گوش

هريك همديگر را چه طور مي بينيم؟ + كمي اغراق صرفا جهت مزاح


لاشاري: بلوچ هاي اصلي مائيم. خان هاي اصلي هم مائيم. نوكرهاي اصيل هم مائيم. اصلا نسب ما به پدربزرگ حضرت آدم مي رسد. ما قبل از تولد حضرت آدم  به اولاد حضرت محمد ص ايمان آورديم و براي تبليغ جماعت به مكران كوچيديم. براي همين اسم لاشاري در زيور و انجير ! آمده! در كتبيه هاي بيستون هم نوشته بوده كه قوم حسود يهود پاك شان كرده.

چابهار: هزار و سيصد سال هم ساكن چابهار باشي باز هم مي پرسند: تو كجا نشستگه؟! يعني كه نيكشهري هستي يا قصرقندي؟ يا صربازي؟ ( منظور سربازي است ولي با كسر صاد و شد ب. كه ياد صرب هاي بوسني و هرزگوين بيفتيد!)

كناركي: درسته كه كارم سر راسته و گير و گره اي نداره. ولي جان تو نمي شه! يه چيزي نگيري از وجدان درد خوابم نمي گيره. عادت مادرزاديه خوب. رشوه هم نيست ها. كادوي سفر از دوبي يه. بگو چي ميخواي برسانم منزل؟! صابون لوكس، ماهي شير ، تراول يا موبايل و ال سي دي؟

نيكشهر: اينجا تگزاس، صداي برادران دالتون. آدرس دفتر كار بده. جسد تحويل بگير. عكس طرف اصلا لازم نهريم! چه فرقي مي كنه كي به جاي كي كشته بشه. مهمه جسده است كه سر وقت مي زاريم رو دست تون! ضمنا به همه كشيگي ها و اميري ها و زيرك ابادي ها اخطار مي شه كه ما تحمل اين وضعو نداريم: آخه يعني چه كه سه روز تمامه كه نه بزن بزنيه و نه كشت و كشتار! مرديم از خماري!

ايرانشهري: هنر نزد ما ايرانشهري ها هست و بس، ديگران املند! سبزه رويي ما رو نبين،  زبان للر ما ببين!

سربازي: شك نكنيد سربازي جماعت جايي نمي خوابه كه زير شون آب باشه. همينو گفتم حساب كارتو بكن برو. برو ديگه!

سراواني: شما كه پي اچ دي نداريد چرا اظهار نظر مي كنيد؟! بهترين زبان دنيا فارسي غليظ تهروني با لهجه ناهوكي است.

خواشي: زر زر مكن لاله، تا نكشتگون وتي ديما گم كن !

زاهدان: تا بگوئي بچه زاهدان، از ده لوتك گرفته تا دهپابيد و نهبندان، همه دست بلند مي كنند: من! كي به كيه!

ضمنا اين دختر زاهداني كه مي گويند منظور "كنجك بنجار" است يا " دهتگ خواشي"!

زابل: اينهمه گچهگون غير بوومي تو اين يه وجب استان بر چزي اومدا؟ چه كار مينه؟!  (منظور از غير بومي بلوچ ها و شهرستاني ها است!)

قصرقندي: بوديم بوديم بوديم. نيستيم. نيستيم. نيستيم. (قصرقند پايتخت!!! مكران!)

بنتي: بنتي مي ميرد سازش با فنوجي (نه، فنوزي) نمي پذيرد.

ياسر مزن گوش

 گولو ها (پراپ)ها بمپور

يه توضيح كوچولو در مورد پوراپ ها بدم...والبته شما خودتون ديگه اونا رو ميشناسيد...............

نامرداني از خطه مردان كه هم اكنون در گرما وسرما  كت مي پوشند وهر جا دم از مردانگي مي زنند والبته هيچ بخاري از آنها بلند نميشه .....وبراي آباداني بمپور شريف فقط فقط فك ميزنند وهيچ عمل كردني در مرامشان نيست .....اصلا واژه عمل براشون مفهومي ندارد......

و البته اين افراد متشخص وخوشتيپ وبامرام از مهارت تملق بالايي برخوردارند وبايد به اين مهارتشان كه افراد ديگر ندارند جايزه داد...ياسر مزن گوش بهشون افتخارميكنه گرچه آقا ياسر خيلي از اونا خوشش نمياد ......اين پراپ ها در جاي جاي بمپور ،منظورم توابع بمپور برا ي خودشون چراگاهي دست وپا كردند و ميچرند.....

پوراپ هاي بمپور تازگي ها كچل هم شده اند والبته الا ماشاا.....شكم مدور قشنگي دارن خدا وكيلي...

درود بر شما پوراپ ها .....آخه خوشتيپ مثل شما تو بمپور پيدا نميشه اگه پيدا بشه به گرد شما نميرسه.....(ياسر مزن گوش)

ياسر مزن گوش چقد دلش ميخواد مثل اين پوراپ ها باشه ولي نمي تونه .....


خداوكيلي از ياسر مزن گوش خوشتيپ ترم.....


شمال بمپور


-----------------------------

جنوب بمپور




شرق بمپور






غرب بمپور





مركز بمپور......خوشتيپ تر از ياسر مزن گوشم



ياسر مزن گوش زنده باد................


اخبار دهمير

ابراهیم افرازه مدیر کل بازارچه های مرزی استان شد

زنده باد بمپور.......زنده باد ياسر مزن گوش

در حالی که گفته می شد یکی از نمایندگان استان به شدت با این انتصاب مخالف است، ابراهیم افرازه طی حکمی از سوی استاندار سیستان و بلوچستان به عنوان مدیرکل بازارچه های مرزی استان منصوب و امروز معرفی شد.

به گزارش ندای زاهدان معاون برنامه ریزی استاندار امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مرز در این استان نه تنها تهدید نیست بلکه یک فرصت برای تجارت و سرمایه‌گذاری است که باید از آن به خوبی استفاده شود.

وی افزود: سیستان و بلوچستان با دارا بودن یک هزار و 280 کیلومتر مرز خشکی و 300 کیلومتر مرز آبی، تنها مرزی است که به آبهای آزاد متصل است.


نخعی بیان کرد: در شرایطی که کشورهای غربی فشار مضاعفی را در زمینه تنگ کردن حلقه تحریم‌ها به ایران وارد کرده‌اند، باید به سمت و سویی برویم که از فرصت مرزها به خوبی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: مرزهای سیستان و بلوچستان به دست مرزبانان است، همین مردمی که در طول سال‌ها ثابت کرده‌اند تمام توان خود را در راستای حفظ نظام جمهوری اسلامی ایرانبه کار بسته و چه بسا گام‌های موثری نیز تاکنون برداشته‌اند.

نخعی گفت: بازارچه‌های مرزی در این منطقه، تهدیدات مرزی را به فرصت تبدیل کرده است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه باید مبادلات کالا به کالا رونق یابد، گفت: در این راستا مشکلات فراوانی وجود دارد که تلاش و همت مضاعف را می‌طلبد.

در ادامه این مراسم از تلاش‌های اختر محمد کهرازهی مدیرکل سابق بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان تقدیر و ابراهیم افرازه به عنوان مدیرکل جدید بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان معرفی شد.

ادامه نوشته

اخبار دهمير

ياسر مزن گوش يه زماني اينجاها فوتبال بازي  ميكرد.....خيابان اصلي قاسم آباد......دهيار قاسم آباد كجايي



اخبار دهمير

ساخت کرسی ساختمان دهیاری میرآباد بمپور بلوچستان

ساخت کرسی ساختمان دهیاری میرآباد بمپور بلوچستان

دهیاری میرآباد:ساختمان دهیاری  در 24اسفند88 ازمحل اعتبارات عمرانی آغاز شده بود ،باوجود تمام مشکلات وموانع شناژان پس از پایان تعطیلات نوروز و با تلاش دهیار در ابتدای اردی بهشت 89 آغاز شد و به گفته پیمانکار طرح پس از ریخته شدن شناژ و وقفه ای کوتاه کار کرسی چینی بنای دهیاری در ابتدای خرداد ماه آغاز و در پایان نیمه اول خرداد کار کرسی چینی به پایان رسید. پس از پایان کرسی چینی بعلت فرارسیدن زودهنگام فصل گرما وتابستان موقتا" کار ساختمان دهیاری متوقف شده است.

ياسر مززززززززززززن گوش زنده بار ..منبع : پورتال میرآباد بمپور

اخبار دهمير

اهداي 20 جلد قران كريم به هيئت آل نبي توردان بمپور

ياسر مزن گوش

مسئول كانون قرآن اداره تبليغات اسلامي ايرانشهر از اهداي 20 جلد قران كريم به هيئت آل نبي توردان بمپور به منظور تقويت جلسات دائمي قران كريم در منطقه خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي سيستان و بلوچستان : تعدادي از هيئت امناي مسجد ال محمد توردان بمپور به همراه روحاني مستقر توردان بمپور با مسئول كانون قران اداره  تبليغات اسلامي ايرانشهر  ديدار نمودند .

در اين ديدار ابتدا شكرزهي روحاني مستقر و امام جماعت مسجد ال محمد (ص) گزارشي از فعاليت هاي قراني و فرهنگي اجرا شده در اين مسجد را از ابتداي سال جاري برشمرده و خواستار امكانات قرآني از قبيل كتاب هاي آموزشي ،  نرم افزار و چند جلد كلام الله مجيد جهت اين مسجد شد .

در ادامه مسلم خدابخشي نيز بر همكاري با هيئت امناي مسجد در تمام زمينه هاي قرآني از قبيل جلسات دائمي قرآن ، كلاس هاي نهضت قرآن آموزي و محافل قرآني قول همكاري داد .

در پايان 20 جلد قران كريم به هيئت آل نبي توردان بمپور اهدا شد.

اخبار دهمير

حزب جوانان توردان

 نوشته شده توسط يكي از جوانان توردان....(عدد)

خبرهای از توردان

 

توردان کجاست؟

 

در کره زمین قاره اسیاکشور ایران استان سیستان و بلوچستان

 

شهرستان ایرانشهر منطقه بمپور قرار گرفته است

 

بهترین وجمع چورترین روستا بمپوراست

 

ولی دریغ ازیک مسعول دلسوز

 

ازشورا برا تون بگم

 

۱ریس شورا ملک دادلله زهی مشهور به ملنگ یا حسنی

مبارک

 

از موقه که شورا درکشور عزیزمان تشکیل شد

 

ملک ریس شورا بوده ولی دریغ از یک کار مثبت برای

 

روستا

 

یک سوال از حسنی ملک ریس شورا

 

قضیه چادرها چی شد به قیمت خوب فروختی؟

 

بعدش جریاتن دیوار قبرستانی چی شد

 

کدوم جریان ؟

 

جریان ۱۸ملیونو میگم

 

توردانیها خبر داغ داغ

 

دهیار معتادگریستال شد

 

راستی حسین دادلله زهی هست که توی شوراست

 

پول نزول میده 

 

اگه شما خبری شنیدید به من هم خبری بدید

اخبار دهمير

ياسر مزن گوش زنده باد
پارك دانش‌آموز شهرداري بمپور افتتاح شد........ولي ياسر مزن گوش تاحالا پاركي نديده .... آقاي شهردار اگه به چند تيكه  سنگي كه سرهم كرديديد اون بحثش جداست ....ولي تودرس محيط زيست تعريفي كه از پارك وجود داره پارك مكاني است تفريحي كه داراي فضاي سبز كافي براي كاهش استرس ها و رفع خستگي سالمندان و....ولي تو پارك بمپور  فضا سبزسي نديديم ولي پلاستيك وزباله بسياري ديديم

 به مناسبت دهه مبارك فجر، پارك دانش‌آموزي شهرداري بمپور افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت.

خبرگزاری فارس: پارك دانش‌آموز شهرداري بمپور افتتاح شد


اخبار دهمير

تلاش استاندار سيستان و بلوچستان براي تبديل شدن بمپور به شهرستان

تلاش استاندار سيستان و بلوچستان براي تبديل

شدن بمپور به شهرستان

پس كي .....هرموقع ياسر مزن گوش مرد

اخبار دهمير



 دزدی احشام که اندک سرمایه  کشاورزان و دامداران کوچک و مردم بمپور می باشد در شب ها و حتی روز روشن ادامه دارد.
کشاورزان ( از مظلوم ترین اقشار ) و مردمی که بعضی از آنها  همه دست رنج عمرشان چندتا گوسفند و گاو می باشد متاشفانه کل سرمایه زندگی خود را پس از بیدار شدن  توسط دزدان احشام  برباد رفته می بینند . ابن دزدان در نصف های شب مبادرت به دزدی میکنند که در ده روز اخیر گوسفندان و گاوهای زیادی را از روستاها و شهربمپور به سرقت برده و با کمترین قیمت در شهرهای همجوار بفروش می رسانند .
 می طلبد مسولین عزیز جهت دستگیری این سارقان همتی مضاعف داشته باشند .

.....................................................................................................................
 (  گفتند که تخم مرغ دزد ،شتر دزد می شود اما تا اینجا به گاوها سرایت کرده و شترداران عزیز گوش بزنگ باشند. )

پیشنهادهایی برای جلو گیری از دزدی گاو و گوسفندها در منطقه :

برای جلو گیری از دزدی گاو وگوسفندان زبان بسته شما می توانید موارد ذیل را عملی كنید:

*    با توجه به عصر تكنولوژی و فناوری اطلاعات و... طویله های موجود را مجهز به دوربین های مدار بسته نمائید آن وقت از هرجای ایران هم كه شده می توانید طویله مورد نظر را از مانیتور كنترل نموده و شاهد ناچیز دارائی خود باشید. اگر دزدی هم اتفاق افتاد به راحتی می توانید سارقان را شناسایی و دستگیر كنید.
*      خانواده های محترم كشاورز و دامدار محیط خانواده را در طول شب  به صورت پاس 1 و 2 و 3 نگهبانی دهند و از ناچیز دارائی خویش حراست نمایند.
 *      دور تا دور طویله را كانالی حفر نمائید در آن آب ریخته و سیم برق را شب ها به آن وصل كنید انشاءا... كه اتفاق ناخوشایندی پیش نیاید.
 *      به گوسفندها دزدگیر نصب نمائید .
*       و اینكه اصلاً گاو گوسفندها را بفروشید خیال خودتان و دیگران را راحت كنید و از یارانه و سهام عدالت وغیره ... كه شامل حالمان می شود استفاده كنید و روزگار را سپری نمائید./

               ....................................................................................
•   درپایان شما را به كلام امیرالمومنین (ع) دعوت می كنم كه فرمودند : بزرگترین نعمت ها ، نعمت سلامتی و امنیت می باشد/
•   حال به نظر شما سروران اگرامنیت وجود نداشته باشد و اندك و ناچیز دارائی قشر ضعیف جامعه كه هیچ حمایت كننده ای از آنها وجود ندارد دزدیده و به یغما برده شود كسی سلامتی او و خانواده اش را می تواند تضمین كند !!!

•  اگر ماموران انتظامی اقتدار و شجاعت داشته و برخورد قانونی را با دزدها اجرا كنند هیچ دزدی جرات نفوذ به حریم كسی را نخواهد داشت.

هرچند تلاش نیروهای نظم دهنده قابل تقدیر می باشد ، امیدواریم همت ها در ایجاد امنیت مضاعف باشد.

ياسر مزن گوش


اخبار دهمير

 

عجب حرکتی انجام داده

این همه نقشه های تکنیکی اثر نداشتند

با یه چاقو کارش رو

می سازم......ياسر مزن گوش خيلي اين قسمت رو را دوست داشت

اخبار دهمير

سومین همایش سراسری ˈ وحدت و انسجام ملی جوانان ایران اسلامیˈ


همایش سراسری وحدت و انسجام ملی جوانان ایران اسلامی درهرمزگان سومین همایش سراسری ˈ وحدت و انسجام ملی جوانان ایران اسلامیˈ سه شنبه شب اول اسفند ماه 1391 با حضور ˈ محمود احمدی نژادˈ رییس جمهور و جمعی از مسوولان کشوری و استانی در مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس برگزار شد.

ياسر مزن گوش

اخبار دهمير

طبابت یا تجارت

دقت کرده اید تمام پزشکانی که در سطح شهرستان ايرانشهر و حومه در حال خدمت رسانی به مردم یا به نوعی حساب بانکی خود هستند!! البته که حق آنهاست و نوش جانشان اما آیا خوردن سوگند خدمت صادقانه به مردم فقط یک عمل ظاهری است واقعا چرا تمام پزشکانی که در سطح شهرستانايرانشهر  کار می کنند فقط به علت اینکه جای دیگری برای آنها خالی نبوده است و یا بالا تر بودن حقوق پرداختی به آنها در این شهرستان تصمیم به کار در این شهر با مردمان شریفش گرفته اند و خدمت به مردم در چه سطحی از افکار آنها برای انتخاب ايرانشهر برای کار قرار داشته است و یا فقط به فکر راحت طلبی و مال اندوزی هستند.باز هم می گوییم نوش جانشان!! اما با همین احوالات چه منتی بر سر مردم می گذارند که کسی به شهر شما نمیاد و ما فقط برای خدمت به شما آمده ایم در حالی که شخصا سراغ دارم در بعضی روستاهای دور افتاده  مثل تختي ،فيروزآباد و.....بعضی از پزشکان پول دارو و ویزیت بیماران محروم و مظلوم را با تعرفه آزاد حساب می کنند.واقعا که!!!!! در حالی که همان مردم بی خبر از همه جا چه عزت و احترامی برای وی قائلند!!! خب چه می شود کرد.اما چرا فقط در شهر ما اینچنین هست و پزشک اورژانس به جای اینکه در سر شیفتش حاضر باشد؛در جای دیگری در پی ساختن خویش است.باز هم واقعاً که!!! دوستی می گفت برای عمل پای فرزندش به بیمارستان چابهار مراجعه کرده بوده و پزشک جراح به وی گفته بوده برای عمل 1/5 میلیون می گیرم و البته 500 پیش.مگر خونه معامله می کنی مردک(با احترام به همه پزشکان)؛ در حالی که این فرد با مراجعه به یکی از استانهای همجوار پای فرزنش را با فقط 80 هزار تومان هزینه بیمارستان عمل کرده است و پزشک با شرف از گرفتن حق عمل خود از این فرد صرف نظر کرده است! این مثال را تعریف کردم تا متوجه سطح خدمات رسانی پزشکان محترم به حسابهای بانکی خودشان باشید.....

ياسر مزن گوش زنده باد

یا همین چند روز پیش پزشک اورژانس با 2 ساعت تاخیر در سر شیفت حاضر شده است.اما از همه بدتر اینکه پزشک قبلی چطور بدون حضور پزشک شیفت بعدی ترک پست کرده ؛جدا از سیستم اداری این پزشک اینقدر وجدان کاری خود را در حساب بانکی اش خلاصه کرده که به فکر مریض بدون پزشک نبوده است.!!

اخبار دهمير

اجرای عمومی نمایش آیینی «زهم و کپن» در ایرانشهر



ياسر مزن گوش:
مدیر روابط عمومی شهرداری ایرانشهر از اجرای نمایش بومی «زهم و کپن» به مناسبت اعیاد قربان و غدیر در شهرستان ایرانشهر خبر داد.

محمد دین دشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: نمایش «زهم و کپن» حاصل تلاش و تمرین جهار ماهه هنرمندان تئاتر مؤسسه آهنگ بلوچ ایرانشهر با حضور 20 بازیگر به نویسندگی نصیراحمد ملازهی است.

وی افزود: این نمایش با بازی ابراهیم ساویز، رحمان ریگی، امان‌الله لشکرزهی، نصیراحمد ملازهی، یونس داودی، صادق سهرابی، محمد دژکامه، اسلم بیجارزهی، بهنام طوقی، مروان بیجارزهی، سعید دامنی، علی دیودل، معصومه میرکازهی، طیبه رویان، خدیجه جلالوند، سیما آمنی خوش، منیره آمنی خوش و با حضور اساتید برجسته موسیقی دهل و سرنای استان (استاد ابابکر درزاده ) و با استفاده از نظر اساتید برجسته تئاتر کشور ( استاد شهرام نوشیر) به اجرا درمی‌آید.

کارگردان نمای زهم و کپن ادامه داد: این نمایش در تاریخ 10 لغایت 11 آبان‌ماه ساعت 18 در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی به روی صحنه خواهد رفت.

دین دشتی بیان کرد: از عموم مردم شهرستان ایرانشهر دعوت به عمل می‌آید از این پروژه فرهنگی با رویکرد صلح و سازش دیدن کنند.

دستیار کارگردان و منشی صحنه نمایش نیز گفت: حمایت از فعالیت جوانان فرهنگی، هنری نیاز امروز جامعه ما است و بر این باور هستیم که تنها راه نجات ما از بحران‌ها و چالش‌های اجتماعی، کار فرهنگی در منطقه است.

اخبار دهمير

بررسی علل به تعویق افتادن سوال از وزیر کشور توسط 5 نماینده استان



در حالی که هفته گذشته به دلیل مشغله های کاری وزیر کشور جلسه سوال نمایندگان برگزار نشد و به این هفته موکول شد اما در این هفته علی رغم حضور وزیر کشور در کمسیون امنیت ملی، خبری از سوال نمایندگان استان از نجار نشد.
 

مابه نمایندگی از رعیت جماعت و نیز از طرف تمامی وبلاگ نویسان درپیتی و نوظهور علل به تعویق افتادن این موضوع را بررسی کردیم و جمع بندی آن را به عهده مخاطبان واگذار می کنیم.منتظرنظرات ارزشمند شما هستیم به نظرات برترجوایزی ارزشمند تعلق می گیرد.

1) چرا در وقت موعود مقرر این اتفاق نیفتاد؟

الف.جوجه ها را آخر پاییزمی شمارندکه روزموعود آخرپاییز نبود.

ب.پاییزتمام شدزمستان آمد.

ج.بایدتا پاییزسال بعد همچنان منتظرشمردن جوجه ها باشیم.

2) چرا جلسه به یک هفته بعد موکول شد؟

الف.آقای فروزنده نبود که سوال تو دیگه چرا را بپرسد.

ب. وزیرکشور سرش شلوغ بود.

ج.کدخدا بی بی مه گل آمادگی نداشت.

3) چرا دیروز سوالات خود را نپرسیدند؟

الف.نیازی به سوال نبود.

ب.همه چی آرومه ماچقدر خوشبختیم.

ج.او گفت حلش می کنیم.

نتیجه گیری :

1.تا سه نشه بازی نشه

2.به زودی یک کشتی در چابهاربه آب انداخته می شود و بیکاران مشغول به کار می شوند.

3.اگه پست مدیریتی دیگری باقیمانده باشدبه تناسب یک به پنچ توزیع می شود.

4.اگرسوخت سراوان مشکل دارد مردم سراوان برای تامین سوخت به ایرانشهر بیایند.

5.کسانی که در خاش دنبال پست مدیریتی هستند بروند شنبلیله بکارند خاک خاش مرغوب است.

6. برخی از افراد در هیات اجرایی نظارت برانتخابات شوراها منصوب می شوند.






ياسر مزن گوش.......

اخبار دهمير

تجمع بلوچهای مقیم کشورهای اسکاندیناوی مقابل پارلمان سوئد

درتاریخ سوم اکتبر2012 (البته انگریزی تاریخ) تعداد300000نفر(5تاصفرش را نادیده بگیرید) از بلوچ های مقیم کشورهای اسکاندیناوی(نروژ،سوئدودانمارک)برای احقاق حقوق از دست رفته ی خود مقابل پارلمان سوئد تجمع خیلی اعتراض آمیزی برگزار کردند.

این تجمع اعتراضی که بنا به درخواست واجه سکولارسوئدی انجام شده بود ، شرکت کنندگان با حمل پلاکاردهایی برخواسته های قانونی خود تاکید داشتند ،آنان قبل از هرچیز خواستار تشکیل حوزه ی جدید مثل اسکاندیناوی ،مشتمل بر سه کشور گهجن ، زین الدینی و چانف  به نام "چانفیدیناوی"در ایران شدند.

واجه سکولار سوئدی در بیانیه ای که به همین مناسبت صادرکرده بود چنین آورده است ، وقتی که آقای ستار عزیزی بزرگ مرد گهجنی با این همه توانایی سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی و تسلط کامل به چندین زبان زنده ی دنیا ازجمله زبانهای انگریزی ، سوئدی ، دلدپی و گهجنی و نیز آشنایی کامل با رایانه در غربت به کار ظرفشویی مشغول می باشد ما این ننگ تاریخی را برخود برنمی تابیم و اجازه نخواهیم داد کشور گهجن مهجور بماند و پیچ جموک واقع در مسیر قصرقند- نیکشهر بعد از گذشت 33 سال از انقلاب هنوزتچک ( راست ) نشود.

در قسمتی دیگر از این بیانیه آمده است :کشور گهجن با این همه استعدادهای نهفته و پتانسل های پنهان هنوز تمامی کرسی های شورای اسلامی آن در سیطره ی قندی ها می باشد.و کوههای آجگل معدن سیمان محلی را ازچنگ کوشوکی ها درخواهیم آورد و روزی فرا می رسد که ستار عزیزی به عنوان رییس جمهور گهجن براریکه ی قدرت تکیه زند و قنات ناکوشیرمحمدرا بازسازی و قطره ای از آب آن را به اراضی دشمنان گهجن جاری ننماید و طلسم زیارت گهجن را که چه زیارتش بکنند و چه نکنند خواهد گرفت را باز نماید.

واجه سکولار در بخش دیگری از این بیانیه آورده است :به امید روزی که تروریست های محلی گهجن در راس آن "م.س"از کوههای کس مزور برگشته وصلح ودوستی براین سرزمین اهورایی سایه افکند که در آن روز ما علاوه بر دو جفت دودهل وسورنای بان شیپ دو جفت دو دهل سورنا از بنت و لاشار نیز خواهیم آورد و دوچاپی معروف هیچانی در جهلگه چیر مشرف به کاخ ریاست جمهوری گهجن راه خواهیم انداخت .

درقسمت ها دیگری از این بیانیه واجه سکولار بر پایان بخشیدن به استعمار بیش از 3 دهه کشور زین الدینی از یوغ سلطه قصرقندی ها تاکید کرد و افزود:زین الدینی کشوری مستقل دارای تمدن چندین هزار ساله هنوز در سیطره حکمرانی قصرقندی ها همچنان مطلوم واقع شده است و تنها کاربرد این کشور در فصل انتخابات شوراهای اسلامی می باشد.که این عمل بسیار قبیح و زننده است و از پارلمان سوئد می خواهیم این کشور را هرچه سریع تر مستقل و آقای الوك درزاده  این دیپلمات باسابقه اهل بمپور که اکنون در سوئد روزگار می گذراند را به عنوان رییس جمهور زین الدینی برگزیند و ما پیروزی این عزیز دموکرات را با موسیقی گل محمد بلوچی (گلی قصرقندی)خواننده صاحب سبک کورسر و از دوستان صمیمی ستار عزیزی جشن مفصلی در کاخ حاج علی بخش در زین الدینی خواهیم گرفت .

وی در پایان خاطر نشان ساخت استقلال کشور چانف با توجه به نفوذ اخوی و ابوی بزرگوارم در آن منطقه دور از انتظار نیست و این کار به سرعت انجام خواهد شد و به امید خدا آقای مارتین خانزهی را به عنوان سفیر دائم کشورهای حوزه ی چانفیدیناوی در سازمان ملل به بان کی مون معرفی خواهیم کرد تا بتوانیم سکولارتیه مدرن در آن حوزه پیاده سازی کنیم .

درخاتمه به مرکز مطالعات بلوچستان در لندن یادآوری می کنم منبعد حق گو بلوچ را طناز و عشوه گر خطاب نکند چرا که ایشان بچه ی خوب و مثبتی است که فقط قلمکی می زند و روچ ها را هل می د


ياسر مزن گوش

اخبار دهمير

بدشانسی بمپوری ها یا بداقبالی 15 ماهه نیکشهری ها

صندلی طلسم شده ی فرمانداری نیکشهر می رود تا شانزدهمین ماه بدون فرماندار را تجربه کند،صندلی که بعداز ترک آن توسط آقای هدایت اله میرمرادزهی در هربرهه از زمان گزینه های مختلفی را تا مرحله صدور حکم پیش برد اما در این بین اهالی بمپور بعدازآقای میهنی که تا مرحله صدور حکم پیش رفت آقای ابراهیم افرازه بود که به همین سرنوشت دچارشد، اما واگرهای زیادی برای ناکامی ایشان به میان آمد اما آنچه که واقعیت امر است ، اینکه ناکامی ایشان درتصدی این پست از پیچیدگی های خاصی برخودار است به طوری که صحبت در فضای مجازی به صلاح نیست چرا که دامن زدن به این موضوع خلاف مصلحت می باشد.

اما گمانه های قبلی مبنی بر اینکه لیدر بزرگ ایالات متحده سرباز بانی و باعث ناکامی این انتصاب شده است کاملا حتمي و  واقعیت می باشد اما در شرایط فعلی و پسرفت های شهرستان نیکشهر پس از 15 ماه بدون فرماندار می طلبد تا فردی دلسوزو توانمند بر این مسند تکیه زندتا بتواند جبران گذشته را بنماید.

در مقطع کنونی چندین گزینه برای تصدی این پست مطرح است و می رود تا شهرستان نیکشهررااز خلا مدیریتی دربالاترین رده سیاسی و تصمیم گیری برهاند ، قبل از هرکس آقای سرحدی سرپرست فعلی فرمانداری به عنوان گزینه ای جدی از ناحیه هم ولایتی های خود در استانداری سیستان و بلوچستان مطرح می باشد که معاونت در سایرفرمانداری های استان به وی پیشنهاد شده که ایشان باقی ماندن درمعاونت فرمانداری نیکشهر را به سایرفرمانداری استان ترجیح می دهد.

گزینه ی بعدی و محتمل تر از سایر گزینه های احتمالی آقای صاحب گل صالحی معاون عمرانی فرمانداری می باشد و نیز آقای قاضی زاده رییس اداره کار نیکشهر و دادرحمن بامری مدیر جهاد کشاورزی چابهار از دیگر گزینه هایی هستند که در این برهه از زمان نامشان به عنوان گزینه های احتمالی در محافل شخصی و دولتی به میان می آید.

ياسر مزن گوش

اخبار دهمير

یکی از کارگردانان استان سیستان وبلوچستان  فیلم مستند 70 سالگی آمیتا بچن را می سازد........زنده باد ياسر مزن گوش

یکی از کارگردانان موفق و مستندساز استان سیستان وبلوچستان بنا به درخواست الوك درزاده رییس جمهور کشور هندوستان به زودی با سفر به این کشور مستند 70 سالگی آمیتابچن بازیگر معروف سینمای بالیود را می سازد.

این کارگردان که نخواست نامش فاش شود ،گفت : در حال بررسی درخواست آقای براناموکرجی رییس جمهور هندوستان هستم ، چراکه ایشان گفته از آنجا که پست من یک پست تشریفاتی در کشور است ممکن است نتوانم هتل 5 ستاره برای اقامت گروه شما در دهلی نو هماهنگ کنم .

این کارگردان موفق ادامه داد: از دیگر درخواست رییس جمهور هند این است که ملیجک و دلقک گروه را با خود نیاورم ، چرا که ممکن است ایشان در سینمای بالیود هندماندگارشوند و فرصت بازیگری از هنرمندان هندی گرفته می شود که خداراشکر این ملیجک پاسپورت ندارد و بالتبع نمی توانم ایشان را باخود ببرم.

آقای کارگردان موفق افزود:من سفر خود به کشورهای اروپایی را که هتل 5 ستاره برای من هماهنگ نکرده اند لغو کرده ام ، حالا هندوستان یک کشور جهان سومی است چطور ممکن است کمتر از هتل 5 ستاره را قبول کنم و این امر نسنجیده ی آقای رییس جمهور سطح اعتبار بین المللی مرا پایین می آورد.

وی خاطر نشان ساخت عملی شدن ساخت این فیلم مستند بستگی به این دارد که هتل 5 ستاره آشوک واقع در نیو دهلی برای من هماهنگ شود ، چرا که  این هتل در سال 1386 برای یکی از منتقدین سینما که اهل چكرآباد است و وبلاگ درپیتی ياسر مزن گوش را می نویسد هماهنگ شده بود مگرکلاس من از این بابا کمتراست؟

اخبار دهمير

ياسر مزن گوش فهميده

آقايون مقيم بمپور كه از اين قبيل قماش ميباشند واز اين مدل كلاها رو كله هاتون ميزاريد.....بمپور براي مردم بمپور نه براي

افراد از اين قبيل ....لطفا زود جولو پلاستونو جمع كنيد وگرنه با الوك درزاده و آقاي ياسر مزن گوش طرفيد

مرگ بر امریکا

قابل توجه افرادي كه تازگي ها به بمپور اومدن و كار و كاسبي افراد بدبخت رو كساد كردن .....

اخبار دهمير

علت ياسر مزن گوش است

بمپور - یزد و سمنان در یک روز تبدیل به بخش و صاحب بخشداری شدند اما حال می بینیم سمنان و یزد مرکز استان شده اند اما بمپور همان بخش است.!! علت چیست و یا کیست؟؟؟؟