ياسر مزن گوش...حزب جوانان توردان

حزب جوانان توردان

 

خبرهای از توردان

 

توردان کجاست؟

 

در کره زمین قاره اسیاکشور ایران استان سیستان و بلوچستان

 

شهرستان ایرانشهر منطقه بمپور قرار گرفته است

 

بهترین وجمع چورترین روستا بمپوراست

 

ولی دریغ ازیک مسعول دلسوز

 

ازشورا برا تون بگم

 

۱ریس شورا ملک دادلله زهی مشهور به ملنگ یا حسنی

مبارک

 

از موقه که شورا درکشور عزیزمان تشکیل شد

 

ملک ریس شورا بوده ولی دریغ از یک کار مثبت برای

 

روستا

 

یک سوال از حسنی ملک ریس شورا

 

قضیه چادرها چی شد به قیمت خوب فروختی؟

 

بعدش جریاتن دیوار قبرستانی چی شد

 

کدوم جریان ؟

 

جریان ۱۸ملیونو میگم

 

توردانیها خبر داغ داغ

 

دهیار معتادگریستال شد

 

راستی حسین دادلله زهی هست که توی شوراست

 

پول نزول میده 

 

اگه شما خبری شنیدید به من هم خبری بدید

نوشته فوق در سايت جوانان توردان قابل سرچ ميباشد...آقاي مزن گوش فقط كپي كرده

ياسر مزن گوش...باغ خالصه

باغ خالصه پس كي مرمت ميشه ......تورو خدا جواب بدين
باغ خالصه بمپور از آثار به جا مانده از اواخر دوره قاجار و اوايل پهلوي اول توسط معاونت ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي استان ايلام مرمت مي‌شود.

مصطفي عارف‌حقي،معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان سيستان و بلوچستان با بيان مطلب فوق به ميراث آريا(chtn) گفت: اين باغ در کنار قلعه تاريخي بمپور قرار گرفته و طي سال هاي گذشته تحت تملک جهاد کشاورزي بوده است که اکنون بخش هايي از آن به سازمان ميراث فرهنگي استان واگذار شده است.

وي افزود: عمليات مرمتي در اين باغ تاريخي به منظور احياي حصار باغ و بازگرداندن اصالت اين اثر تاريخي از دو هفته گذشته توسط معاونت ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي استان سيستان و بلوچستان آغاز شد.

عارف‌حقي يادآور شد: مرمت خود باغ براي نخستين بار در حال انجام است ولي طي دو فصل گذشته دو کوشک موجود در اين باغ تاريخي مورد مرمت قرار گرفته است.

به گفته معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان سيستان و بلوچستان اين پروژه مرمتي با 80 ميليون تومان اعتبار از محل اعتبارات ملي در حال انجام است.

وي متذکر شد: با توجه به اينکه محدوده باغ مشخص نيست احتمال تجاوز به حريم اين اثر تاريخي وجود داشت که با مرمت حصار باغ خالصه بمپور احتمال آسيب رساني به اين اثر تاريخي کاهش مي‌يابد.

عارف‌حقي با اشاره به اينکه بر اساس پيش بيني‌هاي صورت گرفته اين پروژه مرمتي طي دوماه انجام مي‌گيرد،گفت: پس از مرمت حصار و مشخص شدن محدوده باغ ،عوامل موجود در داخل باغ مورد توجه معاونت ميراث فرهنگي استان قرار مي‌گيرد.
              ياسر مزن گوش

ياسر مزن گوش ..سه راهي شمس آباد

به گزارش خبرگزاری ياسر مزن گوش، حاتم نارویی  در بازدید از بزرگترین تقاطع غیرهم سطح جنوب شرق کشور در ایرانشهر دستورداد: از مکان تقاطع غیرهم سطح تا سه راهی شمس آباد که از داخل شهر بمپور می گذرد، بزرگراه شده به نام شهید یاسر بهشتی نام گذاری شود. - وی افزود: محور ایرانشهر تا بمپور نیز پس از اتمام، به نام شهید ولی فتح مرادی نامگذاری شود. - عملیات اجرایی محور ایرانشهر بمپور از سال 88 شروع شده، طول این محور 20 کیلومتر است که هم اکنون با هزینه کرد 150 میلیارد ریال، 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. - روان سازی ترافیک ورودی ایرانشهر و بمپور و کاهش تصادفات از جمله اهداف احداث این محور است

اميدوارم بجاي دو راهي شمس آباد به دوراهي لوتك زابل ختم نشه

ياسر مزن گوش....حميد خداياري


ياسر مزن گوش.... آن که عبدالحمید است و خدایار ، خدا پشت و پناه و یارش ، بود بمپور و میرآباد دیارش ، گرچه شمس آباد و پیشک آباد  قبله ی میرآباد بوند اماآنان در میرآباد به مکتب می روند ، شیخ ما ختم مکتبش در پهره بودو جیرفت و کرمان همی تا فوق لیسانس سبق خوانده درفارسی و ادبش اما از هنر و هنرمندی پر است سبدش فوتبالیست است گهی ، حسابرسی می کند و حساب پس می گیرد بسی ، لوله کشی می کندآب و فاضلاب را شور شورایی دارد است نائبش شعرها سروده است و همیشه دل و قلوه می خورد در شعرهایش اما افسوس که بلایی آورده اند بر سرش گوسفندهایش ، دیوان شعری داشت به نام سراچه دلش و گاو شدند گوسفندها خوردندجمله دست نوشته هایش .... ازشهرداری بمپور خواهم همی که بازیافت کنند فضولات گوسفندهایش تا بیابند شعرهایش

خون دل خورده است و پژوهش ها کرده است در زبان وادبیات بلوچی ،همچنان در انتظار است برای چاپ کتابش وبلاگها دارد شهپر سیمرغ دارد و از حدیث دلتنگی اش می گوید همی از قلعه ی باستانی بمپور می نویسد در وبلاگهایش ، سایت شخصی دارد شیخ ما مشاوره می دهد فرماندار را در حوزه ی جوانان بمپوررا فقط مانده است اورانیوم غنی کند و آپولو هوا کند و در گندمزارهای بمپور رها کند . می نویسد از بمپور و گندم و خوشه هایش که می شوند دانكو و مخلوط با کنجدهایش به فروش می روند دور قلعه ناصری در پهره و جمله مکران زمین البته برمنکرش لعنت که هنر نزد بمپوریان است و بس شیرمحمدبا دونلی اش ساز تنهایی سر می دهد چو دلبران دل می برد چون حمید خدایار دل و قلوه می خورد .

در توصیف حمید هرچه گویم کم است تا صبح گویم و تاروزهای دگر به همین غلط نوشته هایم بسنده می کنم و گویم به شیخ اجل بمپوریان خدا قوت

ياسر مزن گوش...كابل دزد

به گزارش پایگاه خبری پلیس سرهنگ علی ملکی آهنگران افزود: در پی کسب اخباری مبنی بر شناسایی محل اختفاء یک سارق کابل برق مراتب جهت انجام بررسی برای اطمینان از صحت خبر در دستور کار پلیس قرار گرفت. - وی اظهار داشت: پس از انجام بررسی های اولیه و اطمینان از صحت خبر محل اختفاء سارق به هویت "محمد الف" در روستای حسین آباد بمپور عوامل جهت دستگیری متهم وارد عمل شدند که با انجام عملیاتی غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند. - سرهنگ ملکی آهنگران در پایان خاطر نشان کرد: این متهم در انجام تحقیقات بیشتر پلیس لب به اعتراف گشود و به سرقت سیم و کابل مخابرات از داخل شهر بمپور اعتراف کرد که پس از اعتراف متهم مال خرها نیز ...

گلایه......یاسر مزن گوش  (موتورگیری یاپر کردن پارگینگ پاسگاه یا لانه زنبور در معنی دیگر با کنار هم چ

بسم الله الرحمن الرحیم

گلایه......یاسر مزن گوش

(موتورگیری یاپر کردن پارگینگ پاسگاه یا لانه زنبور در معنی دیگر با کنار هم چیدن موتور های مردم بی صدا در پارکینگ )

(یاسر مزن گوش)

جای تقدیر وتشکر فراوان از ماموران انتظامی پاسگاه بمپور که امنیت را برای مردم شریف بمپوربه ارمغان آوردند.آن مامورانی جان خود را کف دست و روی کول خود گذاشته اند و بای  آرامش مردم بمپور دست به تلاشی وافر زده اند اما جای جایی حرکتهایی از آنها صورت میگیرد که بسی جای تاسف است برای این ارگان ....افرادی از جمله کشاورزان گرامی که بیشتر اموراتشان را با موتورسیکلت از جمله استفاده از موتور سیکلت برای حمل اسپوست (یونجه)تا اینکه شب ها گوسفندانشان گرسنه سر بر زمین نذارند اما ماموران گرامی انتظامی با رفتار بدی که با این موتور سواران دارند از جمله اینکه  قبل از  گرفتن  مدارک صاحب موتور ،موتور را سریع به پارکینگ پاسگاه انتقال میدن چهره ای منفور و منفی در ذهن مردم ساده بوجود آورده اند...یا اینکه با دنبال کردن این موتور سواران عزراییل را بیشتر تحریک میکند که جان آنها را بگیرد..البته این کار ماموران باعث شده برای بعضی ها (حاجی شیهکی)اشتغال ومنبع درآمد ایجاد بشه.....اینم خودش یه فکر اقتصادی .....باید از طرف اداره کار و امور اجتماعی لوح تقدیر بگیرن

مكاتبه هيتلر با ياسر مزن گوش بمپور


آقای هیلتر زنده شد وبه من پيام داد را به اتفاق پيامش را ميخوانيم

........... فاسدی فکر میکنی مثلا روشنفکری یا خیلی بارت میشه تو یه ادم عقده ای که بخاط همه نداشته هات همه چیزو همه کس رو تخریب میکنی .اگه حق گو بودی پیشرفتهای بلوچهارو مسخره نمیکردی بااین کارا میخوای خودتو مهم نشون بدی بحران روحی روانی داری یا دوران بچگی خیلی بدی داشتی رعیت مفلوک عقده ای.

از آقای پاپ رهبر دینی ومعنوی هیتلر می خواهم ایشان را بااستفاده از کتاب روحبخش انجیل مقدس هدایت نمایند چرا که هیچ مسلمانی  به برادران دینی وعلی الخصوص رعیت فلک زده خود  به این شکل هجمه نمی کند . هیتلر جان بذارما هم زندگی کنیم گرچه شما مستجاب الدعا هستی و شتری دیگری مقابل راهمان قرارمی دهی و مارابه دنیای ابدی می فرستی .

هیتلرعزیزنمی دانم کدام بنداز اون نامه 20بندی شمارابرآشفته کرده ،آخه تازه باهم آشتی کردیم و قرارشد ما از هولوکاست چیزی نگوییم که نگفتیم شمابه بزرگواری خودت این رعیت فلک زده  بمپوري را ببخش ومورد مغفرت قراربده .

ياسر مزن گوش...قيمت ميوه

قيمت انواع ميوه در بمپور فقط جهت اطلاع

ميوه فروشان(خالد پيپا از دهمير-محمد دادپور از خيرآباد-ملا شيهكي از بمپور -گپور داداله زهي از توردان-نارويي از بمپور)

روزگذشته نرخ نامه ی انواع میوه وتره بار بمپورازسوی الوك اداره صنعت،معدن تجارت منتشرشد،باخودگفتم خداخیرشان بدهد دراوج گرما بالاخره چ میو ه ها ارزان شد خوشحال وخندان به بازار بمپورر خياباني كه بطرف قلعه ميره رفتیم امانرخ میوه ها با آنچه که در نرخنامه درج شده بود زمین تا آسمان فرق داشت ما هم اطاعت امر کردیم و با شماره تلفن های مندرج در پایین نرخنامه تماس گرفتیم وبهشان یادآوری کردیم وگفتیم (گیلاس 8هزارتومان ،زردآلو6هزارتومان) که درجواب به ما گفتند:این نرخنامه صرفا جهت مطالعه است و کارآیی عملی ندارد .مخاطبان عزیزشما هم اگرمثل ما بیکاربودید نرخنامه را مطالعه نموده و آن را جدی نگیرید.

ياسر مزن گوش


ياسر مزن گوش...حورشيدك كلندر....چهره هاي نامي در دهمير


یکی از خوشتيپ هاي بمپور(حورشيدك كلندر مرغ فروشي كنار عمده فروشي شفيعي) در بیانات خود فرموده اند: برای بی نیازی مردم بمپور در حد خودکفایی توصیه می کنم آنان به پرورش مرغ های محلی در منازل خود بپردازند.

این مسئول اشاره ای به نوع و جنسیت مرغ های محلی نکرده است و مردم همچنان در بلا تکلیفی بسر می برندو نمی دانند از کروس (خروس) یا ماده مورگ(ماکیان) و یا چیپلوک(جوجه) از بخش چاهشور استفاده کنند و یا مرغ های شهرهای شمالی استان را به بمپور بیاورند.

 این طرح کارشناسی و مطالعه شده برای ساکنین شهر بمپور که در منازل مسکونی آپارتمانی زندگی می کنند منافات دارد ، چرا که در آپارتمان ها هم باعث ایجاد آلودگی صوتی می شود و هم بوی گند مدفوع مرغ موجب اذیت و آزار ساکنین آپارتمان ها می شود مگر اینکه در هر مجتمع آپارتمانی سیستم شوتینگ زباله تعبیه شود و این مشکل بهداشتی را حل نمایند.

پیاده سازی این طرح به طور کامل می تواند کیفیت گوشت سفیدبمپور را که اکنون ازکارخانه تولیدی کاکل زری بیرجند و به صورت منجمد وارد می شود را بالاببرد و کبابی های سطح شهر ازجمله کبابی الوك از مرغ بریان های محلی و آبدار استفاده نمایند و مردم دیگر مرغ بریان های منجمد و بدون طعم این کبابی را میل نفرمایند.

در آغاز پیاده سازی این طرح با توجه به هجوم مردم برای تامین چیپلوک(جوجه) از شهرهای مختلف چاهشور ممکن است قیمت جوجه را دچار نوسان از نوع افزایشی نماید که توصیه می شود نماینده مردم ايرانشهر درمجلس سفارش اکید نمایند تا قیمت چیپلوکهای چاهشور  را بالا نبرند و مردم همیشه در صحنه با خیال راحت جوجه های مورد نیاز خود را تامین نمایند.

در راستای اجرای خوب این طرح از شهردار بمپور آقاي مير بلوچزهي استدعا داریم برای جمع آوری فضولات مرغ سطلهای آشغال  جداگانه با مارک مرغ و خروس درسطح شهر ومحلات مختلف نصب نمایند و فضولات مرغ که بعنوان کود برای مزارع کشاورزی ترجیحا پلپل(فلفل) و گورجه مفید می باشد جمع آوری و به خدمات کشاورزی بمپورآقاي كلكلي برای توزیع بین کشاورزان به نرخ شناور فروخته و پول حاصل از آن صرف طرح نیمه تمام فلكه قديم انتهای خیابان امام به طرف دهمير  شود.

لذا جای دارد از این مسئول سیاسی که طرح پرورش مرغ محلی را به صورت مطالعه شده ارائه کرده اندتشکر و قدردانی نماییم .

ياسر مزن گوش


ياسر مزن گوش...كلانتري محمدان

افتتاح کلانتري  كپري كه ساختماني ندارد
يلسر مزن گوش – طي مراسمي با حضور مسئولان انتظامي و شهرستاني در شهرستان ايرانشهر کلانتري 14 محمدان اين شهرستان افتتاح و به بهره برداري رسيد .به گزارش پايگاه خبري پليس ، طي مراسمي با حضور مسئولان انتظامي ، ائمه جمعه شيعه و اهل تسنن ، نمايندگان سازمان هاي قضائي ، اعضاي شوراي شهر ، فرماندار و ساير مسئولان اجرائي در شهرستان کلانتري 14 اين شهرستان افتتاح و آماده ارائه خدمات انتظامي و امنيتي به مردم شد . در مراسم افتتاح اين کلانتري فرماندار شهرستان با تقدير از تلاش ها و زحمات فرمانده انتظامي استان در توجه به امنيت مردم شهرستان راه اندازي اين کلانتري را در شهر محمدان بسيار مهم ارزيابي و عنوان داشت : تعامل و همکاري تنگاتنگ مردم با نيروي انتظامي در ايجاد امنيتي پايدار در اين شهرستان از اهميت ويژه اي برخوردار خواهد بود . مهندس بامري افتتاح اين کلانتري را از خدمات شگرف و نقطه عطفي در تاريخ انتظامي و توسعه اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي در اين شهرستان دانست.لازم به ذکر است کلانتري 14 محمدان در 10 کيلومتري غرب ايرانشهر و در حدفاصل جاده بمپور واقع شده است.

ياسر مزن گوش...محمد امين ريگي

ياسر مزن گوش (افاده ها طبق طبق ......)

اينم تاثير داشتن سيم كارت ايرانسل ....برو داداش فكر نان باش كه خربزه آب است

پـســــــران بلـــوچ™

وبلاگ شخصی محمدامین ریگی


عشق یعنی فقط عاشق باشی...

یعنی بنویسی دوستت دارم...

یعنی اون بگه تورو دوست داره اما تو بزاری وبری...

عشق یعنی اونقدر دوسش داشته باشی که طاقت دیدنش اونم با یکی دیگرو داشته باشی...

عشق یعنی پای معبود جون دادن...

عشق یعنی حاضرم همه چی مو بدم اما تو خوش باشی...

عشق یعنی...

عشق یهنی اینا...

نه تعبیری که پسرا الان از اون فقط با هم بودن رو میدونن


ياسر مزن گوش..122 امور آب ایرانشهر یا محمدان ؟؟!! ( محمدان = محمد آباد قدیم )

122محمدان يا محمد آبادقديم

در دنیای پیشرفته و مدرن  امروزی همچنان با مشکلات کهن دست و پنجه نرم کردن هنر است!!

اگر با تلفن ثابت و تلفن همراه به امور آب ایرانشهر با شماره 122 تماس گرفته شود امور اب محمدان پاسخ خواهد داد و جالب اینکه اگر همین شماره با سیم کارت ایرانسل گرفته شود امور اب ایرانشهر پاسخگو خواهد بود .!!!!!

آیا این تبلیغی برای ایرانسل خواهد بود و یا ........................

ياسر مزن گوش...مدرنيته شدن مدارس بمپور و حومه در آينده اي نه چندان دور با تغيير پست رياست آموزش و پر

مدرنيته شدن مدارس بمپور و حومه در آينده اي نه چندان دور با تغيير پست رياست آموزش و پرورش


(مدرسه جعفر آباد)

ياسر مزن گوش...تقدير از دانش آموزان بمپوري

ياسر مزن گوش والاغ نيوز...   مراسم آغازين از دانش آموزان برگزیده مسابقات فرهنگی و هنری با اهدای لوح تقدیر ، تشکر و قدر دانی به عمل آمد در بمپور.

3.jpg

1.jpg

مدرسه راهنمايي 17 شهريور

ياسر مزن گوش..پاسگاه بمپور

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

بسم الله الرحمن الرحیم

گلایه......یاسر مزن گوش

(موتورگیری یاپر کردن پارگینگ پاسگاه یا لانه زنبور در معنی دیگر با کنار هم چیدن موتور های مردم بی صدا در پارکینگ )

(یاسر مزن گوش)

جای تقدیر وتشکر فراوان از ماموران انتظامی پاسگاه بمپور که امنیت را برای مردم شریف بمپوربه ارمغان آوردند.آن مامورانی جان خود را کف دست و روی کول خود گذاشته اند و بای  آرامش مردم بمپور دست به تلاشی وافر زده اند اما جای جایی حرکتهایی از آنها صورت میگیرد که بسی جای تاسف است برای این ارگان ....افرادی از جمله کشاورزان گرامی که بیشتر اموراتشان را با موتورسیکلت از جمله استفاده از موتور سیکلت برای حمل اسپوست (یونجه)تا اینکه شب ها گوسفندانشان گرسنه سر بر زمین نذارند اما ماموران گرامی انتظامی با رفتار بدی که با این موتور سواران دارند از جمله اینکه  قبل از  گرفتن  مدارک صاحب موتور ،موتور را سریع به پارکینگ پاسگاه انتقال میدن چهره ای منفور و منفی در ذهن مردم ساده بوجود آورده اند...یا اینکه با دنبال کردن این موتور سواران عزراییل را بیشتر تحریک میکند که جان آنها را بگیرد..البته این کار ماموران باعث شده برای بعضی ها (حاجی شیهکی)اشتغال ومنبع درآمد ایجاد بشه.....اینم خودش یه فکر اقتصادی .....باید از طرف اداره کار و امور اجتماعی لوح تقدیر بگیرن

ياسر مزن گوش...رحيم صلاحزهي

رحیم صلاحزهی نماینده شورهای استان در شورایعالی استانهای کشور

میراث چندین هزار ساله مناطق مختلف استان از جمله قلعه بمپور در حال تخریب است

استاد صلاح زهي از بزرگان شهر بمپور واز فرهنگيان اصلح بمپور كه در زمينه ابنيه تاريخي و ميراث فرهنگي و همچنين در زمينه سياست (شوراي شهر )تلاش وافري داشتند

  آقاي ياسر مزن از استاد صلاحزهي تشكر ميكند


ياسر مزن گوش..آدماي روياي در بمپور

  افاده ها طبق طبق ...سگها به دورشون وق و وق

عبدالباسط صلاح زهی

یکی از فانتزیام اینه که برم داروخونه یه دارویی بخوام بعد بگن که متاسفانه بدون نسخه پزشک نمیدیم منم از تو کیفم یه نسخه دربیارم اسم دارو رو بنویسم بعد بهش مهر بزنم و تحویل بدم اونم بگه ببخشید اقای دکتر بفرمایید اینم دارو
منم بهش بگم نسخه و مهر تقلبیه!!!

ياسر مزن گوش

ياسر مزن گوش...شهرداري بمپور


شهردار بمپور:
60 هزار مترمربع از معابر شهر بمپور آسفالت شد

خبرگزاري فارس: شهردار بمپور گفت: تعهد شهرداري بمپور در طرح نهضت آسفالت حدود 20 هزار مترمربع بوده كه شهرداري بمپور 60 هزار مترمربع از معابر را آسفالت كرده است.پس كجاست اين آسفالت آقاي مير بلوچ زهي

ادامه نوشته

ياسر مزن گوش...بمپور


بمپور.......

ياسر مزن گوش

بمپور دارای آب وهوای گرم ومرطوب است که دارای تابستانی طولانی و میانگین دمای آن در تابستان از ۴۰ درجه سانتی گراد بیشتر است می‌توان گفت که بمپور از لحاظ تاریخی یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران به شمار می‌رود که براساس کاوش‌هایی که در اطراف شهر بمپور صورت گرفته‌است تاریخ پیدایش آن به زمان ساسانیان واشکانیان بر می‌گرددالبته همچنان این تحقیقات ادامه دارد در خرداد ماه ۱۳۸۷ سازمان میراث فرهنگی ایران اعلام کرد محوطه باستانی را در اطراف بمپور با وسعت ۱۵۰هکتار کشف کرده‌است که کاوشها در آن همدوره بودن آن با تمدنهای شهر سوخته وجیرفت نشان می‌دهددر دوره معاصر هم تا پیش از سال ۱۳۷۰ بمپور بزرگترین بخش کشور بود که از آن بخشهای بزمان، فنوج، دلگان، ولاشارمنشعب شدند، شهر داری بمپور هم همزمان با شهرهای سمنا، یزد، وکهکیلویه تاسیس شده‌است از نقاط دیدنی آن هم می‌توان به ارگ بمپور ورودخانه بمپور اشاره کرد. بَمپور ، بخش و رود و شهر و قلعه ای ویران در استان سیستان و بلوچستان .

۱) ، در شهرستان ایرانشهر، مشتمل بر دو دهستان بمپور شرقی و بمپور غربی است . از شمال به بخشهای حومه و بزمان (در شهرستان ایرانشهر)، از مشرق به بخش سرباز (در شهرستان ایرانشهر) و از جنوب به شهرستان نیک شهر، و از مغرب به شهرستان کهنوج (در استان کرمان ) محدود است . بیشتر آبادیهای آن در قسمت شمالی در دشت ، و در جنوب در قسمت کوهستانی قرار دارد. از گیا دارای درختان کَهور و گز و کُنار، و از زیا دارای آهو و شتر و روباه و شغال و گرگ و گراز است ، و کبک و تیهو نیز در آنجا وجود دارد. محصول عمدة آن خرما، مرکبات ، تره بار، گندم و جو و ذرت است . رود بمپور از آن می گذرد (رجوع کنید به ادامة مقاله ). اهالی بمپور از طوایف بلوچ ناروئی ، و رُودینی و بُرهان و دامُنی ، و پیرو مذاهب تسنن (حنفی )، و شیعة اثناعشری اند. راه اصلی ایرانشهر ـ چابهار از آن می گذرد. در ۱۳۱۶ ش ، طبق قانون تقسیمات کشوری ، بمپور در بخش ایرانشهر در شهرستان خاش (استان هشتم ) تشکیل شد، و در ۱۳۲۶ ش ، پس از تشکیل فرمانداری ایرانشهر، بمپور به عنوان بخش جزو آن شد. در فهرست واحدهای تقسیمات کشوری تا پایان شهریورماه ۱۳۶۵ وزارت کشور، بخش بمپور مشتمل بر دهستانهای بمپور، چانف ، لاشار، مسکوتان ، فَنّوج ، بِ

ادامه نوشته

ياسر مزن گوش....حميد خداياري

  عبدالحمید خدایاری
شاعري از نسل چرت و پرت
ازجنس خاک بافریادی بی پژواک

      برکرانه ی کویربی انتها،آنجاکه زمینش چراغ آسمان مطلقا" آبی راچنان به نظاره نشسته که گویی انتهایش تنهانقطه ی تلاقی سراوثرّیاست،بخشی مدفون است به وسعت همّت مردمانش-آنانکه همّت اسلاف خویش رادرآبادانی زمین خدابه یاددارند-آری منظورم بمپورباستانی است که دردل کویرنهفته،بمپوری که ریشه درگذشته های بسیاردوردارد.آن زمان که قلعه سرافرازبمپورباقدمتی که به زمان ساسانیان وقبل ازآن می رسد،دراین سرزمین بناگشت وخاک سرخ وممتاز آن ازسرزمینی دورازاینجا ازبم آورده شده تاپندارنیک وگفتارنیک وکردارنیک زرتشت همواره رهبر و مونس مردمان این دیارفراموش شده باشدکه باظهوراسلام حیات بخش این دستمایه معنوی کامل ترشد.

مارو ياد زلزله بم انداختي آستاد خداياري ....حق گو بلوچ

ياسر مزن گوش..دبيرستان دارالفنون

دبيرستان دارالفنون نماد قدرت علمي در بمپور

دبيرستان نمونه دولتي دارالفنون بمپور كه بعد از پليس راه بمپور قرار دارد نمايانگر قدرت علمي ميباشد كه در چند سالهاي  گذشته تمام صندلي هاي تربيت معلم مطهري و دانشگاهاي ديگر را فتح كرد ..از دور چهر زرد رنگ اين آموزشگاه به آدم اميد دوچندان ميدهد...وقتي كه وارد دارالفنون ميشي (البته براي كسانيكه آنجا درس خوندن)اون فضا رو ميبيني ،خاطره هاي زيادي براي آدم زنده ميبشه ولي دارالفنون امروز بايد مسئولين زحمت كش ما از جمله معلمين خوشتيپ چهره اي ناخوشايند به خود گرفته وارد محوطه كه ميشي بوي بد سرويس ها آدم رو ياد زلزله بم ميندازه وارد سلف ميشيم توي برنامه غذايي ،غذاهاي متنوعي نوشته شده ولي از دانش آموزان بدبخت ميپرسي ميگن فقط وفقط عدس پلو به ما ميدن .....خوابگاه الحمدالله

طبقه ي بالايش شده بتك (خانه معتادان)....آقاي رييس آموزش پرورش دوست داري فرزندت همچين جايي درس بخونه ......

آقاي قادر هرمزي جهت اطلاع

ياسر مزن گوش...مرد حق


مولانا صديقي عالم گرانقدر بمپور

ياسر مزن گوش

بسیاری از شخصیت های مهم و تاثیر گذار در فرهنگ سازی استان سیستان و بلو چستان و شهرهای آن وجود داشته اند که متاسفانه بدلیل عدم آگاهی و اطلاع رسانی از زندگی آنان گمنام مانده اند و نسل جدید از زحمات و خدمات مهم آن هیچ گونه اطلاعی ندارند.

در بین این شخصیت ها علما وبزرگان قبایل وهمچنین ریش سفیدانی که از ساکنان اولیه ی این منطقه بوده اند که متاسفانه هم اکنون نامی ازآنها برده نمیشود.

افرادی که تا بحال به بررسی و تاریخچه ی شهر بمپور پرداخته و در این مورد تحقیقاتی ارائه داده اند،به سادگی از کنار بسیاری از رویدادهای مهم و شخصیت های تاثیر گذار که در شکل گیری هویت این دیار کهن (بمپور)نقش بسزایی داشته اند،گذشته اند می توان این را به حساب سهل انگاری،یا عدم تمایل به روشن شدن زوایای پنهان و کمتر شناخته شده ی تاریخ این شهردانست .

به هر حال در این مقاله در نظردارم به بررسی گذرای زندگی یکی از شخصیت های برجسته و تاثیر گذار این منطقه،حضرت مولانا محمد ابراهیم صدیقی(ره) بپردازم.

می توان ادعا کرد که مولانا محمد ابراهیم صدیقی(ره) از جمله کسانی بوده اند که با مجاهدتهای خود مردم منطقه ی بمپور را با قرآن و سنت رسول الله (ص) و فرهنگ اسلامی آشنا کرده اند.

مولانا عهده دار دوره حدیث مکتب خواهران واستادحدیث این مکتب هم بود نکته نمایان و قابل ذکر اینکه حضرت مولانا محمد ابراهیم صدیقی(ره) مکتب خانه ی سابق بمپور را تاسیس و با تلاش مضاعف آن را تبدیل به حوزه علمیه اشرف العلوم نمود و ضمن تدریس در مدارس دولتی در این مدرسه علمی (اشرف العلوم) مدرس نیز بود تا اینکه جناب مولانا حافظ محمد اکبر براهویی به بمپور تشریف فرما شدند و سرپرستی حوزه علمیه مذکور را به ایشان واگذار نمود.

ولادت و تحصیلات:

مولانا محمد ابراهیم صدیقی فرزند لال بخش دهمیری در روستای دهمیر و بخش بمپور در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود.

وی از همان کودکی در پی آموختن علم قرآن بود. با وجود مدارس دینی و علما (با مشورت پدر) جهت کسب علم دین به دیار غربت یعنی سرزمین پاکستان مهاجرت کرد و برای شوق و شیرینی علم قرآن،مولانا با دامادش 7الی 8روز در سخت ترین شرایط با پای پیاده و شتر از ایرانشهر تا گوادر مرز ایران را سپری نمودند بعد از سختی های مسیر راه توسط لنج وکشتی به پاکستان رسیدند.

به محض رسیدن مورد استقبال پدر قرار گرفت و همان شب در یکی از مدارس دینی آنجا ثبت نام نمودند و به خواندن قرآن شریف،پنج کتاب،گلستان و بوستان شیخ سعدی (ره) مشغول شده و پس از چند سال بعلت نداشتن درس روزانه، به سند پاکستان رفته و در روستایی به نام سعید آباد که دارای  مدرسه دینی بود ثبت نام کرد.

کتاب های مالابدمنه،میزان الصرف و نحومیر و دیگر کتب صرف و نحو را در این مدرسه خوانده و بعدا به علت برخی مشکلات به ناچار مجددا به کراچی برگشته و در مدرسه ی دارالعلوم ثبت نام کردند .

دراین مدرسه،کتب فقه،تفسیر،ادیبات عرب،اصول فقه،صرف ونحو،میراث ومنطق ودیگر کتب داخل نصاب را خوانده و بعد بعلت فوت پدر به وطن برگشت و به مدت شش ماه ماندگاری دروطن،مجددا به کراچی پاکستان رفت و در مدرسه مظهر العلوم اسلام آباد واقع در چاکی واره ثبت نام کرد و کتب اخیر داخل نصاب از جمله هدایه اخریین،کتب دوره ی حدیث اعم از بخاری مسلم، ابن ماجه، ابو داود، و تجوید را خوانده و فارغ التحصیل شدند.

بازگشت به وطن و دیار کهن بمپور

  مولانا محمد ابراهیم صدیقی(ره) در سال1339 خورشیدی پس از سالها دوری از وطن و خانواده با کوله باری از علم و فضیلت وارد دیار کهن شد.

مولانا از بدو ورودخود به دیار، با نزدیکان و ریش سفیدان وهمچنین معتمدان درباره ی اوضاع منطقه ازنظردینی وبدعت های موجود به بحث وگفتگو پرداخت ودراین راستا مردم رابه دین ،نمازواحکام شریعت فرامی خواند وآنهاراباآیات واحادیث نبوی آگاه می کرد

فعالیت های مولانا

از مهم ترین فعالیت های مولانا (ره)ایجاد فضای دینی در بمپور و تشویق مردم برای شرکت در مراسم ها و محافل مذهبی (جمعه و عیدین)ومبارزه با بدعات و رسومات جاهلیت که در منطقه رواج داشتند، همچنین توسعه ی  مسجد جامع شهر برای نماز گزاران و تاسیس دفتر ازدواج و طلاق و پاسخگویی به سوالات مردم بود .مولانا بافصاحت وبلاغتی که در بیان خود داشتند مردم را از مسائل و فضائل آگاه  کردند و مردم تشنه ی دین را از علم خود سیراب می کرد.

وفات:این خورشید علم در سال 91 13در روز چهارشنبه سوم شوال1433ه.ق افول کرد و دار فانی را وداع گفت.نمازجنازه این بزرگوارتوسط حضرت شیخ الاسلام مولاناعبدالحمید(حفظه الله)وباحضورعلمای اعلام بلوچستان وجمع بزرگی ازمردم برگذارشد.خداوند قبرش را نورانی و درجاتش را در بهشت برین اعلی بفرماید.((آمین))

 

ياسر مزن گوش....ميرآباد

شتر در خواب بيند پنبه دانه ........

ياسر مزن گوش

عملیات پي كني ساختمان دهياري ميرآباد بمپور (بلوچستان)

دهیاری روستاي ميرآباد بمپور: در مورخه ۲۴ اسفند۸۸ پی کنی ساختمان دهیاری روستای میرآباد بمپور که کلنگ احداث آن در دهه ی فجر امسال (۱۳۸۸) توسط مسئولان محلي به زمين زده شده بود،درزميني به مساحت حدودا" ۱۵۰۰ متر مربع آغاز شد.پيمانكار اين پروژه يك شركت خصوصي معتبر با مديريت آقاي فروزانفر است وتاكنون پروژه هاي مشابه متعددي را احداث كرده است.بنابر اظهارات دهيار روستا،منابع مالي احداث اين واحد اداري روستايي از محل اعتبارات عمراني دهياري  خود روستا(ميرآباد) مي باشد. اميدواريم كه هرچه سريعتر و در آينده اي نه چندان دور شاهد بهره برداري آن باشيم. 


ياسر مزن گوش....جدال بر سر بخشداري

جنگ و زور آزمايي بين كاسم آباديها (قاسم آباد) و پيشك آباديها(جعفر آباد) براي گرفتن كرسي بخشداري

ياسر مزن گوش

بنا بر مستندات و گفته های مردمی بخش بمپور و یزد دارای یک قدمت تقریبا ۸۰ و ۹۰ ساله هستند با این تفاوت که یزد استان شده ولی بمپور هنوز اندرخم شهرستان شدن لحظه شماری می کند  اما بعد از راه یابی محمد سعید اربابی به مجلس و قولی که به مردم بمپور داده بود پرونده شهرستان شدن بمپور را مجددا روی میز تقسیمات کشوری برد و در مرحله پایانی و شمارش معکوس قرار دارد و شاید تا پایان سال کام مردم بمپور شیرین شود  و اما همانطوری که دبیر کمسیون اقتصادی در جلسه با مشاوران خود عنوان کرده بود عده ای با نوشتن نامه کار بمپور را دچار مشکل کردند واما معترضین این داستان

به گزارش (امیریان خبرنگار مکران پرس در بمپور) تعداد ۳۰ نفر از اهالی روستایی جعفر اباد بمپور اخرین حرفهای خود را با حضور در دفتر نماینده با وی بازگو کردند که در ابتدا حاج اقای رشیدی امام جماعت جعفر اباد به نمایندگی از اهالی روستا سخنان خود را با انتقاد از بخشدار بمپور اغاز کرد و گفت در طول این مدت زمان عباس میرزاده به روستایی ما سر نزده و ما را نیز در دفتر خودش نم پذیرد و به مشکلات ما توجهی ندارد حاج اقای رشیدی در ادامه افزود افرادی از همین جمع نامه ای به استاندار نوشته و حضوری با وی ملاقات کردند و تقاضا داشتند که روستایی جعفر اباد بعد از شهرستان شدن بمپور به بخش تبدیل شود چون نسبت به روستایی قاسم اباد دارای پتانسیل های بیشتری است امام جماعت روستایی جعفر اباد مزیت های جعفر اباد را نسبت به قاسم اباد اینگونه بیان کرد که

۱ این روستا دارای چندین شهید . جانباز و ازاده است

۲ از امار تحصیلکردگان بیشتری برخوردار است

۳دارای زمینهای کشاورزی وسیع تری است

۴ دارای چهره های فرهنگی

واما در پایان اربابی نماینده مردم در مجلس گفت من در دوران کوتاه مدت تبلیغات خود به کسی قول ندادم ولی بعد از ورود به مجلس یکی از اهداف بزرگ من ارتقای بخش بمپور به شهرستان بوده و به همین دلیل همان ماه های اول سراغ مهندس عارف و مهندس مهربان مسوولین تقسیمات کشوری رفتم  و خواستار شهرستان شدن بمپور شدم  و کارها به خوبی پیش می رفت و کارشناسان به بمپور امده بودند و گزارش رضایت بخشی را تهیه کردند تا اینکه یک ماه قبل مطلع شدم بین روستایی قاسم اباد و جعفر اباد یکی به عنوان بخش معرفی شود و برای من هیچ فرقی ندارد ولی از شما می خواهم با تفاهم مشکلات خود را حل کنید تا بتوانیم در پایان همین سال شاهد ارتقای بمپور شویم چون اگر به سال جدید کشیده شود دولت درگیر انتخابات می شود و کار دچار مشکل می شود و همچنان بمپور معتل می ماند…که این امر به صلاح مردم نیست .

 

ياسر مزن گوش...الوك مدرنيته شد

الوك درزاده مدرنيته ميشود........

ياسر مزن گوش
الاغ الوك که که سالیان سال معده اش به خوردن خیار تهلوک عادت کرده بود حالا دیگه کلاسش بالا رفته بود و تمام هوش و هواسش به علف های باغ سركار خداداد بود.

الوك در حالی که با حصیری  که به جرآت میتونم بگم 70 درصدش زغال قلیون اون رو سوزونده بود و البته با گونی پر از پول ازمادرش، از بمپور برای همیشه خداحافظی کرد وبه طرف الاغش میدوید.

اهالی محل الوك رو که صفت رابین هود داشت دیگه دوست نداشتند.

حتی كورتوك كفتر باز و آقاي رييسي كه هنوز لوند ميباشد  ،حاضر نشداز خاکش دل بکنه و کبوتراش آسمونی آبی تر از آسمون هلیله سراغ نداشتند.

اما الوك...

الاغ الوك انگار نه انگار همون الاغی بود که از بچه گربه های دو سه روزه می ترسید دیگه شده بود اسب سفید تک شاخ.

البته حق داشت چون گونی 400 میلیون تومنی رو با خودش حمل می کرد که بابت جابجایی از ميرآباد به اون داده بودند .

الوك نزدیک شمس آباد  که رسید الاغش رو توی زمینی که منبع خیارتهلوک بود پارک  کرد و تا دید مردم تو زمیناشون گرفتار اسپوست بريدن  و از طرفی الوك رو نگاه می کنن گونی پر از پول رو باز کرد و مشغول به شمردن پولها شد.

 

الوك بعد از خداحافظی سوار الاغ شد و فرمون الاغ رو به طرف بمپور هدایت کرد.

تو راه بمپور بودند که پلیس الوك روبه دلیل سرعت زیاد و تشخیص توسط دوربین سرعت سنج  نگه داشت و اون رو 100 هزار تومن جریمه کردند.

الوك که واسه افتادن یه سکه 5 تومنی تو آب دریا تا 48 ساعت شش هاشو از استفاده اکسیژن محروم می کرد اما حالا صد تومن جریمه واسش فرقی نداشت.

نزدیک دو راه توردان که رسیدند الوك توی اولین اقدامش  كارواش دو راهي توردان رو خریداری کرد و زد پشت قباله الاغش.

 

الاغ الوك که ادم رو یاد غرور صدام می اندخت با سرعت هر چه تمام از چراغ قرمز سه راه  گذشت و الوك همون موقع یه چک پول صد تومنی به سمت پلیس پرت کرد.

 

الاغ الوك که خواست بدونه الوك چقدر خاطرش رو می خواد شروع به ریختن فضولات حیوانی و کثیف کردن خیابون کرد.

بیچاره کارگران شهرداری تو عمرشون حیوون به این لاغری و این همه توانایی کثیف کردن خیابون ندیده بودند.

بدون اینکه کارگران شهرداری صداشون در بیاد الوك50 هزار تومن پول بهشون انداخت.

 

الوك نزدیک فلكه بمپور  که رسید هیچ ساختمونی شیک تر از بانك ملت ندید.

الوك با پولهای هنگفتی که دولت واسه  خیانت به بمپور داده به او بودند براحتی بانك ملت  رو به چنگ آورد.

الوك قصه ما انگار اون الوكي  نبود که مثل سایر مردم بمپور بخاطر اینکه فلاني چون توی دوره اول نمايندگان مجلس   با شهرستان شدن بمپور مخالفت کرده بودند همه بمپور از جمله خودش به او رای داده بود.

 

الوك  قصه ما فراموش رو کرده بود به قول خودمون دولتی همین خاک بمپور است که گونی 400 میلیون تومنی پشت الاغش سوار کرده.

 

الوك به محض ورود به محل زندگیش،شهردار سابق  20 مستخدم،15 آشپز و 19 کنیز اختیار کرد و

طبقه آخر خانه اش را بیت النساء قرار داد.

 

ياسر مزن گوش...در وصف زن گرفتن پسراي بمپوري

صبح هر روز مادرم غُر زد

خواهرم هِی به من تلنگر زد

 

که بيا زن بگير آدم شو

فارغ از غصّه‌های عالم شو

 

که بيا زن بگير پير شدی

بی‌نهايت بهانه‌گير شدی

 

زن نداری، عبوس و غمگينی

زندگی را سياه می‌بينی

 

زن بگيری هميشه کيفوری

از غم و غصّه تا ابد دوری

 

آسمان رنگ تازه می‌گيرد

از تو دنيا اجازه می‌گيرد

 

شاه داماد می‌شوی پسرم

پادشاهی کن، ای تو تاج سرم

 

هر چه تلخیست می‌شود شيرين

يک نباتیست که... بيا و ببين...

 

زندگانيت می‌شود روشن

ناگهان از شرار ِ تابش ِزن

 

می‌کند روشن از خودش، شب تار

جان تو مثل نور لامپِ هزار!

 

کاملاً روبراه خواهی شد

مثل خورشيد و ماه خواهی شد

 

سر و وضعت رديف... جنتلمن

صاف و صوف و اتو کشيده... خَفَن

 

جمع خواهی شد از خيابان‌ها

از سر کوچه‌ها و ميدان‌ها

 

خانه‌ات توی «کوچه‌ی خوشبخت»

مثل خانی نشسته‌ای بر تخت!

 

***

الغرض گفت و گفت... خامم کرد

عاقبت خر شدم... حرامم کرد

 

                                     

ياسر مزن گوش...در وصف معلمان بمپوري


ياسر مزن گوش

آخر برج شد ست

زير اقساط و بدهكاري ها

باز دارد كمرم مي شكند

غصّه مي ريزد در چاه دلم

من فرو رفته چو خر توي گلم

غم زندان ،غم برگشتن چك

               خواب در چشم ترم مي شكند....

***

نگران با من اِستاد ه زنم

لرزه افتاد ه ز ترسش به تنم

چونكه بي پولم و باز

          ظرف چيني را بر فرق سرم مي شكند.....

زرت من قمصور است

پول چندين قرن از من دور است

در چنين وضع قاراشميش و نه چندان دلخواه

مي رسد گلّه ي مهمان از راه!

يا كه از بد بختي،

پاي لنگ پسرم مي شكند.....

باز بي انگيز ه

مي روم توي كلاس

دم در منگم و از هول طلبكار و هراس

پاي اين نصفه سواد و هنرم مي شكند


ياسر مزن گوش...بانك ملي بمپور

جریمه جلو درب بانك ملي بمپور + جوابیه سایت ياسر مزن گوش

ياسر مزن گوش– با توجه به سیاست سایت ياسر مزن گوش  در خصوص درج مطالب شهروندان عزیز و درد دلها و مشکلات آنان ، مطلب ذیل را درج نمودیم اما توضیحی نیز در این خصوص لازم است که بیان گردد.

عزیزان و مردم باید بدانند احترام به قانون از مشکلات دیگر جلوگیری خواهد نمود و دردسرها را نیز کاهش خواهد داد و احترام به قانون احترام به مردم و خود محسوب می گردد . با توجه به بودن تابلوی پارک مطلقاً ممنوع ایستادن با برخورد مامورین مواجه خواهند شد ، درضمن آیا باید همراهان یک كسي كه يارانه ميگيرد بصورت لشکر و قشون به بانك هجوم آورند ؟

حال سخن عزیز خواننده سایت -

 واقعا جا تاسف داره که همراهیان كسي كه يارانه ميگيرد ماشیشون جلو درب بانك پارک می کنند داخل بانك میاندید برگه جریمه رو شیشه ماشین مواجعه می شود در صورتی که جا پارک بوده و جدید عبور ممنوع  گذاشتن.

حالا از شما می پرسم همراهیان كسي كه يارانه ميگيرد ماشین ها شون کجا پارک کنند ایا پارکنیک هست ایا حق مردم هست این طور اذتشون کنند خودشان ناراحت .ناراحتشون چند برابر می کنند از شما مسولین این مسئله رسیدگی کنيد

ياسر مزن گوش...بمپور كي شهرستان ميشود

 بمپور كي شهرستان ميشود؟؟؟؟؟

ياسر مزن گوش

استاندار سیستان و بلوچستان به مردم بمپور قول داد که در صورت داشتن شرایط جمعیتی مناسبت برای ارتقای این بخش به شهرستان که از خواسته‌های دیرینه آنان است، تلاش کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)،منطقه سيستان و بلوچستان،«حاتم نارویی» در جمع علما، معتمدان، سران طوایف، فرهنگیان و جوانان بخش بمپور ایرانشهر افزود: بهره‌برداری درست و بهینه از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در مرزهای آبی و خاکی، کشاورزی، معدنی و تجاری می‌تواند نقش مهمی در توسعه و پیشرفت روزافزون استان داشته باشد.

وی از بخش بمپور ایرانشهر به عنوان انبار غله بلوچستان نام برد و گفت: این بخش با قدمتی زياد ...

ياسر مزن گوش

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}